۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۷
کد خبر: ۵۵۸۱۰۷
آیت الله خرازی:

رهبر انقلاب سالک سبیل اهل بیت هستند | رسانه ها اسلام حقیقی را برای جهانیان تبیین کنند

عضو جامعه مدرسین با بیان این که بعد از انقلاب بسیاری پیام شیعه را شنیدند، گفت:در این مقطع حساس خیلی مهم باید نهایت استفاده را انجام دهیم و از طریق نشریات، رسانه ها و کتب دین اسلام حقیقی و تشیع را تبلیغ کرده و به جهانیان معرفی کنیم.
آیت الله خرازی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محسن خرازی عضو برجسته جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در جلسه درس اخلاق خود با اشاره به آیاتی از قرآن کریم گفت: اسامی خداوند توقیفی است نه این که هرکس نامی را عنوان کند، خداوند می فرماید اسمای الهی احسن هستند.

وی افزود: همه خوبی ها در عالم از خداوند متعال است  و بدی در خلقت او وجود ندارد، قرآن می فرماید انسان باید خدا با را اسمای حسنای الهی بخواند،  کسانی که درباره اسمای الهی کفر می ورزند به دستور قرآن باید کنار گذاشته شوند.

استاد برجسته اخلاق حوزه علمیه قم با بیان این که انسان باید مسیر مستقیم الهی را در پیش گرفته و از مسیر نادرست عدول کند، اظهار داشت: هدایت الهی پیوسته است و به گونه ای نیست که در برخی از زمان ها از بین برود، این هدایت دائمی وجود دارد و انسان باید این مسیر را در پیش گیرد.

وی ادامه داد: پیامبر اسلام جامعه را به سمت هدایت واقعی سوق داد اما منافقان اجازه نمی دادند که این هدایت در جامعه صورت گیرد و مانع ایجاد می کردند، از هنرهای بزرگ حضرت زهرا(س) این است که اجازه ندادند مسیر امامت دچار انحراف شود، برخی ریاست را به مردم تحمیل کردند در حالی که امامت برای انسان سازی است.

آیت الله خرازی با بیان این که منافقان تلاش کردند که امامت را به ریاست تعریف کنند، ابراز داشت: حضرت زهرا(س) امامت را در معنای حقیقی خود محکم کردند و اجازه ایجاد انحراف ندادند، امامت حقیقتی بزرگ و فراگیر است که شامل همه خوبی ها می شود و آغاز این نهضت با مجاهدت حضرت زهرا(س) بوده است.

وی عنوان کرد: ائمه اطهار(ع) رنج های بسیاری کشیدند و زحمت های بسیاری متحمل شدند تا مکتب تشیع باقی ماند و امروز به دست ما رسیده است، از این رو باید با تمام تلاش این مکتب الهی حفظ شود، هدایت الهی استمرار دارد و انسان باید خود را در این مسیر قرار دهد، کار امت باید آشناکردن مردم با حق باشد که این کار جامعه را از مسیر کج جدا می کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: احترام به ائمه اطهار(ع) و برگزاری جشن و عزا برای این بزرگواران در واقع ابراز ارادت به ایشان است که می تواند مکتب را زنده نگه دارد و فرصتی است که شیعه مرام خود را به جهانیان ابلاغ کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خدمات بزرگ امام راحل به جامعه اضافه کرد: حضرت امام نهضت اسلامی را به پیروزی رساندند و مکتب تشیع را به عرصه جهانی آوردند، سابقا تشیع برای خارج از کشور مفهوم نداشت اما بعد از انقلاب بسیاری پیام شیعه را شنیدند و درک کردند در این مقطع حساس خیلی مهم باید نهایت استفاده را انجام دهیم و از طریق نشریات، رسانه ها و کتب دین اسلام حقیقی و تشیع را تبلیغ کنیم.

آیت الله خرازی با اشاره به اقبال بسیار مردم جهان به اسلام گفت: بعد از اسلام هراسی گسترده دشمنان اسلام بسیاری می پرسند که اسلام چیست که اینگونه با آن مقابله می شود ازاین رو باید با تبلیغ درست و دقیق پیام اسلام را به جهانیان رساند، دشمنان خواستند که اسلام هراسی کنند اما سبب آشنایی و اسلام آوردن بسیاری در کشورهای خارجی شدند، با وجود همه شیطنت ها ان شاءالله روزی خواهد آمد که اکثریت با مسلمانان و شیعیان خواهد بود.

وی افزود: حضرت امام در زمینه علمی توانایی بسیار بالایی داشتند و در فقه، اصول، حدیث و علوم دیگر بسیار قوی بودند و خداوند به ایشان توفیق رهبری نظام اسلامی و به پیروزی رساندن نظام دینی را داد، مرحوم امام وجود ارزنده ای بود و ایشان خدمت بزرگ به حوزه و جامعه کردند، امام با وجود پیگیری کردن کارهای نهضت به اشتغالات علمی و حوزوی خود نیز می رسیدند و به تربیت طلاب نیز مشغول بودند.

عضو برجسته جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان با اشاره به رهبری خردمندانه رهبر انقلاب و ناکام گذاشتن توطئه های دشمنان به برکت رهبری ایشان اظهار داشت: امیدواریم که خداوند متعال رهبر انقلاب را حفظ کند چرا که ایشان سالک سبیل پیامبر اکرم و ائمه اطهار(ع) هستند و امیدواریم که حوادث مصون بمانند./1323/

ارسال نظرات